۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۲:۵۰

عصر سه شنبه؛

آیین رونمایی از تمبر یادبود خبرنگاران استان همدان برگزار شد

آیین رونمایی از تمبر یادبود خبرنگاران استان همدان برگزار شد

همدان - مراسم رونمایی از تمبر یادبود خبرنگاران استان همدان با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه با حضور شماری از پیشکسوتان عرصه رسانه در استان همدان؛ تمبر یادبود خبرنگاران استان همدان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: بازگشت این سرمایه گذاری همان توسعه است و با چنین سرمایه گذاری ای می‌توان بنیان‌های زندگی اجتماعی را در جامعه محکم کرد.

احمدرضا احسانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اصحاب قلم و هنر استان همدان که به سبب شیوع ویروس کرونا در گذشتند، عنوان کرد: آنچه که انسان‌ها را از سایر موجودات متمایز می‌سازد، تعقل است و این تعقل است که در حوزه غیرمادی آن را علم، دین، هنر، تاریخ و تمدن می‌نامیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ شکل ناملموس، غیر محسوس و غیرمادی تعقل است، گفت: این بخش است که ما را از دیگران متمایز می‌سازد و همه اینها هستند که هویت و شناسنامه جامعه را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: اگر هویت را از یک جامعه بگیریم تمامی زیرساخت‌های آن جامعه و هویتش را گرفته‌ایم و به راستی که چنین جامعه‌ای فاقد هویت و زیرساخت‌های اقتصادی، سیاسی، روابط اجتماعی است و در این مسیر می‌توان به اهمیت فرهنگ پی برد.

احسانی با بیان اینکه اگر به فرهنگ توجه نشود، مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ساختارهای جامعه با مشکل روبرو می‌شود، گفت: باید به حوزه فرهنگ و هنر توجه و در این حوزه به عنوان یک حوزه تخصصی سرمایه گذاری شود.

احسانی با بیان اینکه کرونا اگر چه همراه با تلخی‌های بسیاری بود، اما باعث شد تا بیشتر از گذشته قدر همدیگر را بدانیم، افزود: کرونا از نظر اجتماعی تغییرات اجتماعی بنیادین و سبک زندگی جدیدی را ایجاد کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود به برگزاری چهار جشنواره ملی در قالب کاریکاتور، شعر طنز، قرآن و عترت و استندآپ کمدی اشاره کرد و گفت: هنرمندان متعددی در نخستین جشنواره سراسری استندآپ کمدی از استان‌های مختلف کشور شرکت کردند.
 

کد خبر 5002359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha